Isnin, 11 Jun 2018

VIDEO - Polis serbu banglo di Putrajaya dikaitkan dengan Najib

VIDEO - Polis serbu banglo di Putrajaya dikaitkan dengan Najib | PETALING JAYA: Polis mengesahkan sepasukan anggota dari Bukit Aman menyerbu sebuah banglo di Putrajaya yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini.

“Ya, saya boleh sahkan (serbuan),” kata Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh kepada FMT.




Akhbar Sin Chew Daily melaporkan sekurang-kurangnya 4 kenderaan polis dari JSJK Bukit Aman tiba di rumah itu pada 1 tengah hari tadi.

Banglo 2 tingkat di Presint 10 itu bagaimanapun dipercayai tidak berpenghuni.

Polis menggeledah 6 premis, iaitu Pejabat Perdana Menteri, kediaman rasmi perdana menteri di Seri Perdana, Putrajaya dan kediaman peribadi Najib di Taman Duta serta 3 unit kondominium mewah, di mana 2 daripadanya milik anaknya sejak malam 16 Mei lalu.

Sebanyak 284 kotak mengandungi beg tangan pelbagai jenama mewah dan 72 beg dirampas dalam operasi bulan lalu yang merupakan sebahagian daripada siasatan JSJK Bukit Aman dalam skandal 1MDB.

Pelbagai jenis mata wang berjumlah RM114 juta ditemui dalam 35 daripada 72 beg yang dirampas dari kondominium mewah, Pavilion Residences di ibu negara, manakala 27 beg lagi mengandungi barang kemas serta barang berharga lain.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Klik

loading...
LIKE PAGE KAMI UNTUK BERITA TERKINI Button Close